';

Leren programmeren

Maak kennis met de meest innovatieve programmeerbare robot. Ozobot is geschikt voor elk onderwijsniveau. Start spelenderwijs programmeren met stiften en puzzelstukjes om vervolgens digitaal met programmeertaal te oefenen op elk gewenst niveau. 

Leren programmeren

Maak kennis met de meest innovatieve programmeerbare robot.  De interessante en educatieve Ozobot kan zonder schermen geprogrammeerd worden met stiften, puzzelstukjes en meer. Programmeer Ozobot door bijvoorbeeld lijnen te tekenen en kleuren te gebruiken. Teken een zwarte lijn en gebruik daarna de kleuren rood, blauw en groen om kleurcodes te maken die Ozobot kent.

Layer
Layer
Layer

Programmeertaal begrijpen

Het lijkt misschien lastig, Ozobot programmeren met echte programmeertaal! Maar met de gratis online programmeertool genaamd Ozoblockly, is het mogelijk om spelenderwijs in te stappen en op ieder gewenst niveau te (blijven) leren programmeren 

Digitaal programmeren

Het lijkt misschien heel moeilijk: Ozobot programmeren met echte programmeertaal! Maar met de gratis online programmeertool, Ozoblockly, is het allemaal heel eenvoudig. Sleep blokjes aan elkaar en maak zo je code. Als je klaar bent zet je Ozobot tegen je scherm en laad je je code in. Het scherm knippert kleuren en Ozobot herkent de code. Zien hoe het precies werkt? Bekijk het filmpje hierboven!

Layer
Layer
Layer

Lesmaterialen

De gratis Ozobot programmeerlessen welke je hier gratis download zijn nauwkeurig opgezet i.s.m. diverse scholen welke perfect aansluiten op de doelen van het SLO.

Alle lessen met een opbouw van beginner tot gevorderd niveau dekken de 21eeeuwse vaardigheden (het zogeheten “Computional Thinking”) welke een verplicht onderdeel zijn binnen het basisonderwijs. Vaardigheden als creatief denken en probleemoplossend denken worden hierbij sterk ontwikkeld. 

Layer
Layer
Layer
Layer
Layer
Layer
Layer

Gratis lesmateriaal

De gratis Ozobot programmeerlessen welke je hier vindt zijn nauwkeurig opgezet i.s.m. diverse scholen welke perfect aansluiten op de doelen van het SLO.

Alle lessen met een opbouw van beginner tot gevorderd niveau dekken de 21e eeuwse vaardigheden (het zogeheten “Computional Thinking”) welke een verplicht onderdeel wordt binnen het onderwijs. Vaardigheden als creatief denken en probleem oplossend denken worden hierbij sterk ontwikkeld.

Layer
Layer
Layer
Layer
Layer
Layer
Layer

Ozobot Classroom

Ozobot Classroom is een gratis platform dat gemakkelijk inzicht geeft in de prestaties van de leerlingen.

Krijg als leraar real time inzage in de online en offline activiteit van de leerling. Hierin zitten lessen in verworven (zowel met stiften, als met Ozoblockly). Daarbij krijgen leerlingen persoonlijke lesaanbevelingen passend op zijn/haar niveau, en kunnen ze badges behalen!

Layer
Layer
Layer
Ozobot-sticker
Home-banner
Home-Ozobot-2
Ozobot-Markers-Kleur-(4)

Waarom Ozobot?

Image module

Gratis lesmaterialen

Zowel voor in de klas als thuis zijn er vele lessen, opdrachten en leuke uitdagingen beschikbaar.

Image module

Eenvoudige opstart

Ozobot is heel gemakkelijk in gebruik. Start programmeren met kleurcodes en begin met digitaal programmeren wanneer je er klaar voor bent.

Image module

Veelzijdige toepassing

Ozobot groeit met je mee en verveelt nooit! Van kleurcodes tot Ozoblockly en meer.

Image module

Compact maar slim

Evo en Bit+ zijn erg klein maar ook enorm slim. Voorzien van vele sensoren, lichten, een ingebouwde speaker en meer om je creativiteit op los te laten. 

Ozobot Bit+ vs. Evo

Ozobot Bit+

De Ozobot Bit+ is een educatieve robot welke geprogrammeerd kan worden door het tekenen van lijnen en kleurcodes. Ook kan de Bit+ digitaal geprogrammeerd worden.

Het laagdrempelige concept zorgt ervoor dat de Bit+ wereldwijd razend populair is. Het maakt jong en oud enthousiast om te programmeren.

  • Image
    Programmeren met lijnen en kleurcodes
  • Image
    Programmeren met Ozoblockly
  • Image
    6 jaar en ouder
Layer

Ozobot Evo

Evo biedt oneindig veel speelplezier, programmeerprojecten en downloadbare activiteiten voor het hele gezin. Dankzij de vele programmeerbare sensoren en LEDs zijn de programmeermogelijkheden diverser en uitgebreider dan bij de Bit+

  • Image
    Programmeren met lijnen en kleurcodes
  • Image
    Programmeren met Ozoblockly
  • Image
    6 jaar en ouder
  • Image
    Programmeerbare afstandssensoren
  • Image
    Programmeerbare LEDs en speaker
  • Image
    Afstandsbestuur -en programmeerbaar via Bluetooth

3D printbare accessoires

Maak kennis met de Ozobot 3D printbare accessoires, die jouw Ozobot tot een volgend niveau tillen. Met deze 3D printbare accessoires, kan je jouw Ozobot omtoveren tot bowlingbal, kan je een bulldozer maken van je Ozobot, kan je de Ozobot laten schrijven, kan je hockey spelen met de Ozobot, kan je jouw Ozobot beschermen door een hoesje voor je Ozobot uit te printen en nog veel meer! Alle bestanden van deze 3D printbare accessoires zijn gratis te downloaden.

Op rekening bestellen?

Wij maken het voor onderwijs en overheidsinstellingen mogelijk om op rekening bij ons te bestellen.

Kies eenvoudig voor betaaloptie “op rekening” tijdens het bestelproces.

Teach2Code™ by Nordväl

Met zorg samengestelde leskisten toegespitst op het vak wetenschap & techniek.

Teach2Code™ levert kant-en-klare programmeer lespakketten voor het gehele primaire en het voortgezet onderwijs. Van uitgebreide pakketten, tot enkel de basisbenodigdheden voor het klassikaal opstarten van programmeerlessen.

Layer
Layer

Blog